piątek, 5 czerwca 2020

Słoneczny uśmiech piątek 05.06.2020r./ podstawa programowa/


Witam Was  Kochani!   Uśmiechnij się! 🙂

ZAPRASZAM  NA   ZAJĘCIA  - PIĄTEK


1. Powitajmy dzień piosenką "Lato, lato" https://www.youtube.com/watch?v=hPfioB70WC0

2. Zabawa rozwijająca umiejętność orientowania się na kartce papieru.
Dla każdego dziecka: kartka, mazak. Dzieci dobierają się parami, siadają naprzeciwko siebie w nieznacznej odległości. Każde ma kartkę i mazak do rysowania.
Jedno dziecko zaczyna rysować drogę na swojej kartce i dokładnie opowiada partnerowi o tym, co robi, np.: Rysuję drogę od lewego dolnego rogu kartki, prosto do góry, teraz w prawo,w bok kartki, teraz prosto, do dołu, a teraz w lewo i z powrotem do góry, aż do górnego prawego rogu. Partner rysuje na swojej kartce dokładnie to, co słyszy od kolegi. Na zakończenie zabawy dzieci porównują rysunki; zwracają uwagę na to, jak dokładne były wskazówki .Proponuję narysowaną drogę oznaczyć strzałkami tzw. kod / dzieci pamiętają z zajęć matematycznych/.

3. Słuchanie wiersza Marioli Golc  "Słoneczny uśmiech"
 
Nadchodzą wakacje, słoneczna pora.            
  Słoneczny uśmiech śle więc przedszkolak.  
  I tym uśmiechem ze słonkiem razem                  
  ogrzeje  wszystkie nadmorskie plaże          
                                                                       

  Promienny uśmiech prześle tym górom, 
 by się nie kryły za wielką chmurą
  Ma jeszcze uśmiech dla wszystkich dzieci
  Niech im w wakacje słoneczko świeci                                                           
•Rozmowa na temat wiersza.                                       
−Kto przesyłał uśmiechy?
−Komu przedszkolak przesyłał uśmiechy?
− Dlaczego przesyłał je dzieciom?
 

• Karty pracy, cz. 4, s. 68–69.
Oglądanie zdjęć miejsc, w których Ada i Olek byli rok temu z rodzicami na wakacjach, opowiadanie
o niektórych z nich. Rysowanie po śladzie drogi rodziny Ady nad morze.R. opowiada o tych miejscach, zadaje dodatkowe pytania; dzieci opowiadają o innych, ciekawych miejscach w Polsce.

• Karta pracy, cz. 4, s. 70.
Rysowanie w ramce na górze karty, gdzie dziecko pojedzie na wakacje, a na dole – gdzie chciałoby pojechać na wakacje. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

4. Zagadki słuchowe dotyczące bezpieczeństwa podczas wakacji.
Dzieci słuchają zagadek Barbary Kosmowskiej, dopowiadają ich zakończenia – rozwiązania.

Wiem, że pan ratownik mnie nie zauważy,
dlatego nie kąpię się na niestrzeżonej… (plaży)

                                                               Kiedy płoną lasy, to giną zwierzęta,
                                                               dlatego dbam o to i o tym pamiętam,
                                                               by w lesie wszystkim żyło się dogodnie.
                                                               Z tego powodu nie bawię się… (ogniem)

Jeśli się zagubię w obcym dla mnie mieście,
wiem, co mam zrobić, wiem nareszcie!
Mogę zaufać pewnemu człowiekowi,
czyli panu… (policjantowi)

                                                              Gdy nie ma rodziców w domu,
                                                              to choć bardzo przykro mi,
                                                               nie otwieram obcym ludziom
                                                              do naszego domu… (drzwi)

Ze względu na żmije zawsze w lesie noszę
moje ukochane, gumowe… (kalosze)

                                                                Grzybobranie to grzybów zbieranie,
                                                                a nie ich jedzenie czy też smakowanie.
                                                                Dlatego po powrocie z lasu
                                                               sięgam do grzybów pełnego… (atlasu)

Nie podchodzę do dzikich zwierząt,
bo choć są piękne i bajeczne,
bywają także dla ludzi bardzo… (niebezpieczne)


 • Karta pracy, cz. 4, s. 71.
Oglądanie rysunków schematycznych. Mówienie, na co powinno się zwracać uwagę na wakacjach. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

. •• Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 79.
Otaczanie pętlami muszli tego samego rodzaju.Porównywanie ich liczby./ praca dla 5-latka/


 •• Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 78–79.
Czytanie wyrazów. Pisanie po ich śladach. Czytanie tekstu. Odpowiadanie na pytania.
Wskazywanie odpowiednich zdjęć.

 
•• Układanie puzzli – Łąka latem.
Dla każdego dziecka: wyprawka, karta z puzzlami przedstawiającymi łąkę latem. Rozwijanie percepcji wzrokowej. Wypchnij paluszkami wszystkie elementy i ułóż obrazek samodzielnie




 Dziękuję za uwagę  Do poniedziałku🙂
Opracowała i opublikowała: Teresa Kuźma

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Dziękuję za komentarz. Komentarz ukaże się po zatwierdzeniu przez admministratora.