wtorek, 16 czerwca 2020

Liczymy patyczki. wtorek 16.06.2020r. /podstawa programowa/

WITAM  WSZYSTKICH !  POZDRAWIAM
                                                                                          🙂

TEMAT  NA  DZIŚLICZYMY   PATYCZKI

Patyczki Zdjecia - Pobierz darmowe obrazy - Pixabay
WSZYSCY SĄ  WITAM WAS! ZACZYNAMY JUŻ CZAS !



1.Zabawa przy piosence "Głowa, ramiona , kolana, pięty"

   https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

2. Ćwiczenie  jogi "Motyl" - link
   https://www.youtube.com/watch?v=D-9MZG3cz1g

3.Kończenie rysowania szlaczków Karta pracy, cz. 4, s. 73.
Kończenie rysowania szlaczków. Dzielenie nazw obrazków na sylaby (lub na głoski).


4. Ćwiczenia oddechowe"Na łące' Nagranie piosenki wg. pomysłu dzieci i rodziców , szablon pszczoły.
Dzieci maszerują w dowolnych kierunkach sali w rytmie nagrania piosenki. Podczas przerwy
w nagraniu zatrzymują się. R. zwraca się do nich: – Jesteśmy na wsi. Tutaj spędzamy wakacje.
W ogrodzie pełnym drzew owocowych i kwiatów stoją ule. W nich mieszkają pszczoły, które wydają
różne dźwięki, poruszając odpowiednio skrzydełkami. R. unosi szablon przedstawiający pszczołę. Dzieci nabierają  nosem powietrze , wypuszczają je i wypowiadają sylabę bzz, bzz lub buu.


5. Ćwiczenia w liczeniu za pomocą patyczków.
Patyczki w różnych kolorach, znaki, liczby.
Dzieci biorą sobie po tyle patyczków, ile mają palców u rąk, i siadają w kole.


•• Układanie z patyczków kształtów figur geometrycznych
Dzieci układają z patyczków trójkąt, prostokąt, kwadrat. Określają, ile patyczków potrzebowały
do ułożenia kształtu każdej figury. Nazywają figury



Znalezione obrazy dla zapytania figury geometryczne z patyczkow grafika
 

•• Układanie patyczków według kolorów.
Dzieci liczą patyczki w każdym kolorze.Podają całkowitą liczbę patyczków,mówiąc np., 3 patyczki czerwone dodać 4 patyczki zielone i dodać 3 patyczki żółte to razem 10 patyczków.
Układanie działania ilustrującego liczbę patyczków. np. 3+4+3= 10


 •• Odkładanie patyczków, np. w kolorze żółtym
 Dzieci liczą pozostałe patyczki, mówiąc:10 odjąć 3 to siedem. Układają działanie:10 – 3 = 7
 

•• Odkładanie patyczków, np. czerwonych.
Dzieci liczą pozostałe patyczki, mówiąc:7 odjąć 3 to cztery. Układają działanie: 7-3=4

Dalsze ćwiczenia  przeprowadzamy analogicznie  

6.   Karta pracy, cz. 4, s. 74.Oglądanie obrazków. Opowiadanie, co się na nich dzieje. Zastanawianie się i mówienie, co Ada robiła kiedyś, co robi teraz, a co będzie robić w przyszłości. Wymienianie kolorów kredek

7. Utrwalanie nazw miesięcy na podstawie fragmentu wiersza Krystyny Datkun -Czerniak Rok.
Podczas recytacji wiersza R. nazywa miesiące, wypowiadając nazwy bezgłośnie, poruszając samymi ustami. Dzieci podają głośno nazwy miesięcy w odpowiedniej formie. Podczas ponownego słuchania wiersza klaszczą, kiedy usłyszą nazwę miesiąca.
W styczniu Nowy Rok przychodzi,często mrozem grozi.
W lutym czyni tak samo.
W marcu bywa jak w garncu (…).
Kwiecień z majem w zieleni skąpane (…).
Czerwiec obiecuje radości wiele, bo– moi przyjaciele –
lipiec i sierpień to wakacji czas (…).
Wrzesień i październik
zmieniają kolory ziemi (…).
W listopadzie
smutek na drzewach się kładzie.
A w grudniu zmęczony pracą Stary Rok żegna się i… zaprasza Nowy Rok. (…)


8. Pokoloruj obrazki nazw miesięcy. Wytnij cyferki i przyklej pod nazwami miesięcy według kolejności np . 1- styczeń,  2-luty itd..    Przypomnij sobie nazwy pór roku- poniżej obrazki oraz nazwy dni tygodnia. Jaka jest dziś pogoda? Spójrz za okno. Wytnij i ułóż pogodę na dziś z symboli podanych poniżej.
 Dziękuję za udział w zajęciach Uśmiechnij się !  
                               🙂Teresa Kuźma

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Dziękuję za komentarz. Komentarz ukaże się po zatwierdzeniu przez admministratora.