poniedziałek, 4 maja 2020

Zakochany w syrenie cz,2 ,poniedziałek 4.05.2020/ podstawa programowa



 DZIEŃ DOBRY!




 Warszawa, Stare Miasto, Polska, Poland, Zabytki

Oto dalsze propozycje do wyboru dla dzieci  na dzisiaj. 
   

  •  . Filmik "Polska " i utrwalenie piosenki   .
  Do  zbudowania   atmosfery  poczucia polskości   i  wprowadzenia do tematu  poznania naszej stolicy może  może pomóc    filmik pt. Polska a następnie  nauka  ulubionej  piosenki   "Jesteśmy Polką i Polakiem"






  •  Dzieci podają nazwę kraju, w którym mieszkają, kończą zdanie :Polska to   …… 
  • Stolicą Polski jest ……


  •  Warszawa - stolica Polski
Oglądanie  albumów, książek o Warszawie. 
Dzieci oglądają przygotowany przez R.. materiał, dzielą się swoimi spostrzeżeniami. Swobodnie opisują charakterystyczne miejsca Warszawy.
 W przeglądarce internetowej wpisujemy słowa kluczowe : Warszawa -zdjęcia i pokazujemy dzieciom  główne obiekty np. Starówka, Zamek Królewski. Kolumna Zygmunta, Pałac w Łazienkach, Belweder, Pałac Kultury i Nauki ,  pomnik Syrenki/ w zależności od zainteresowania dzieci. Jeśli dzieci zwiedzały już Warszawę to odwołujemy się do  ich doświadczeń lub do doświadczeń rodziców wtedy rozmowa będzie dla dziecka ciekawsza.( szczególnie jeśli wykorzystamy zdjęcia z własnego albumu)


 . • Zabawa ruchowa Warszawskie gołębie  
Dziecko poruszają się po pokoju i, naśladując lot ptaka. Na hasło R, :stop! - zatrzymuje się i klaszcze w ręce rytmizując tekst: Warszawskie gołębie wysoko latają i stolicę Polski z góry podziwiają.


Rebus fonetyczny – Skąd pochodzą dzieci? Sylwety chłopca i dziewczynki (Ady i Olka), obrazki: palec, oko, lalka, sanki, kot, arbuzy. R.. pokazuje sylwety chłopca i dziewczynki (Ady i Olka), prosi, aby dzieci odgadły, z jakiego kraju oni pochodzą. Dziecko  wybrzmiewa  pierwsze głoski w nazwach przedmiotów przedstawionych na obrazkach, łączą je po przypomnieniu wszystkich podanych głosek przez N. i odgadują nazwę kraju.
   Ada i Olek


1. 

2.
3.
4.

5.


6.




 •  Zabawa -Rozwijamy zdania/  rozwijanie dłużsych wypowiedzi( polecam dla dzieci, które wypowiadają  pojedynczymi słowami lub krótkimi zdaniami) 



 Obrazek  kotka .  R. pokazuje obrazek szarego kota leżącego na zielonym dywanie   Podaje zdanie i mówi, że dodając kolejne słowa będziemy rozwijali je. Np.:  Kot leży. Kot leży na dywanie . Szary kot  leży na dywanie. Szary kot  leży na zielonym dywanie .  ( Rodzic może zadawać pytania pomocnicze np.Jakiego koloru jest kot., Na czym leży kot? Jakiego koloru jest dywan?)



Potem R.pokazuje drugi - obrazek pieska, podaje proste zdania, a dziecko dając słowa – rozwijają je.

Piesek siedzi. Mały piesek siedzi.Mały, biały piesek siedzi na kamieniu. Mały, biały piesek siedzi na dużym kamieniu. Mały biały piesek siedzi na dużym ,szarym kamieniu.

 Uwaga!  Rozpoczynam cykl zagadek dla dzieci. Rozwiązanie trzeba przesłać do mnie na e-mail  tego samego dnia  zbierając punkty - 1 rozwiązanie = 1 punkt.( Zdjęcia robiłam sama 😉 )
Zagadka  fotograficzna  nr 1   „ Przyroda  Polski” / dzieci  zbierają  punkty do nagrody/ 

Jakie to kwiaty ?/ Podaj nazwę





 Czekam na rozwiązania oraz na  zdjęcia pokolorowanych mandali z poprzedniego tygodnia.  Obiecuję, że za przesłaną  pracę też będzie niespodzianka!!!!


DZIĘKUJĘ!!!!!

P.S  Jutro zajęcia matematyczne- mierzenie pojemności  będziemy- wykorzystywać plastikowe butelki z zakrętkami.



PA. PA!! Anna B.



Opracowano na podstawie przewodnika  metodycznego do pakietu " Nowe przygody Ady i Olka"