środa, 13 maja 2020

"Wiosna na łące"cz.1 środa 13.05.2020r. ./ podstawa programowa/

Dzień Dobry! Witam Słoneczka i Rodziców

Zapraszam  Wszystkich do zabawy na "Dzień dobry'

1.Ćwiczenia rozwijające aparat ruchu w rytmie akompaniamentu na dowolnym instrumencie.
Dzieci maszerują po okręgu koła, biegają na palcach, przeskakują z nogi na nogę, wykonują skoki obunóż; podczas przerwy w muzyce: robią skok w przód, dwa kroki w tył; skok w przód, skok w tył, obrót wokół siebie.

2. Zabawa z piosenką "Bal na łące"- link

https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo-
 
majowa łąka

słowa i muzyka. T.Wójcik

I Kiedy świeci słoneczko,
to na łące nad rzeczką
świerszcze stroją skrzypeczki
do wiosennej poleczki.

II Dylu – dylu już grają,
grube baki śpiewają,
myszki tańczą poleczkę,
sapią przy tym troszeczkę.

III A trzy małe biedronki
nie chcą tańczyć tej polki
i czekają na walca,
aby tańczyć na palcach.
 
Podajemy sobie ręce w kole, maszerujemy w rym piosenki, maszerujemy w prawa stronę, zatrzymujemy się, wykonujemy obrót wokół siebie. Maszerujemy w lewą stronę, obrót wokół siebie, wykonujemy ukłon do środka koła. Zabawę powtarzamy2-3x śpiewając piosenkę.

3. Zabawa  integracyjna "Deszczyk -wietrzyk" wg. pedagogiki zabawy /znamy ta zabawę, bawiliśmy się w przedszkolu/ 
https://www.youtube.com/watch?v=L3QdGJA7T4A

4. Zabawa ruchowa "Motyle i kwiaty "Kartonowe kwiaty w czterech kolorach: żółtym, niebieskim, czerwonym, białym, opaski w takich samych kolorach, tamburyn.R. rozkłada na dywanie kartonowe kwiaty w czterech kolorach: żółtym, niebieskim, czerwonym, białym. Dzieli dzieci na cztery grupy motyli, rozdając im opaski w takich samych kolorach. Motyle w rytmie tamburynu fruwają po łące, omijając kwiaty. R. sukcesywnie zmniejsza liczbę kwiatów. Te motyle, które nie odnajdą kwiatka w swoim kolorze, odchodzą  na bok.

5. Wykonanie biedronek
•• Rozmowa na temat budowy biedronki. Obrazek  biedronki

 
R. na zdjęciu/ilustracji pokazuje części ciała biedronki, nazywa je (pancerz, pod nim skrzydła,głowa,, oczy, aparat gębowy, nogi, czułki).  Ciekawostki o biedronkach: 


Biedronki należą do rodziny chrząszczy. Przechodzą przez stadia przeobrażenia (jak np.motyl). W Polsce najczęściej spotykanymi gatunkami biedronek są dwukropki i siedmiokropki,co oznacza, że liczba kropek nie wskazuje na wiek, tylko na gatunek. Biedronki są pożyteczne, bo zjadają mszyce – szkodniki roślin.

•• Zapoznanie ze sposobem wykonania biedronki:   

I wzór wykonania biedronki:
  • Wytnij wszystkie elementy 
  • Długi pasek zagnij wzdłuż przerywanej linii i sklej. To jest tułów biedronki
  • Zrób główkę z krótszego paska. Przyklej ją do tułowia jedną stroną . Druga stronę przyklej ja pod tułowiem
  • Przyklej skrzydła do tułowia tak, aby zachodziły do siebie
  • Wykonaj czułki z paska o wymiarach 10cmx1cm: zagnij go w połowie, podkręć końce nożyczkami. Przyklej czułki na czubku główki
  • Wytnij oczy. Przyklej je z przodu główki
  • Wytnij kropki. Przyklej je na skrzydełka. Gotowe!
Instrukcja wykonania  biedronki
Elementy do wycięcia
Oto II wzór  wykonania biedronki
Sposób wykonania : Narysuj na czerwonym kartonie 2 kółeczka i zegnij je na połowę - skrzydełka biedronki. Narysuj na czarnym kartonie duże kółeczko i małe. Wytnij je. Połącz ze sobą /tułów i głowa/. Następnie wytnij 2 małe kółeczka  z białego kartonu i przyklej do główki /oczka/.  Wytnij czarne kropeczki i przyklej je na skrzydełkach biedronki. Gotowe!

  • Obejrzyj filmik i zobacz jak wykonać biedronkę z wytłaczanki i origami
https://www.youtube.com/watch?v=yLRg6x7MPJQ - link

 https://www.youtube.com/watch?v=dewsLpMTvCA 


  • Zabawy z biedronką. Biedronki wykonane przez dzieci.Proponuję zabawę na tle piosenki "Jeden, dwa i trzy...." / znamy to/
https://www.youtube.com/watch?v=Qxaf_udSzng- 
 
Serdecznie dziękujemy ! Zapraszam na jutro. Pozdrawiam
-Teresa Kuźma