środa, 13 maja 2020

Wiosna na łące .cz.2 środa 13.05.2020r./podstawa programowa



DZIEŃ DOBRY !!!  
 Zachęcam do  propozycji zabaw , które dzisiaj nie tylko przybliżą życie mieszkańców łąki, ale także rozwiną dłuższe wypowiedzi,  poczucie rytmu - dzieci będą ilustrować muzykę ruchem .Poćwiczą koncentracje uwagi. Zapraszam


 • Na wiosennej łące -  filmik  edukacyjny
  
 • Układanie dialogów w parach między biedronką i ślimakiem .






   Dziecko z Rodzicem  układają dialogi 

,
• Karta pracy, cz. 4, s. 42.
 Liczenie pszczół. Łączenie pszczół z obrazkiem plastrów, do których lecą. Kończenie kolorowania plastrów miodu. Oglądanie zdjęć. Słuchanie nazw produktów, które otrzymujemy dzięki pszczołom. (Degustacja różnych miodów podczas śniadania).  

·        Ćwiczenia logorytmiczne  Rób to, o czym mówi wiersz. 
. Dziecko porusza  się  . zgodnie z tekstem wypowiadanego przez  R. wierszyka.  .
Zrób do przodu cztery kroki, i rozejrzyj się na boki.
 Tupnij nogą raz i dwa, ta zabawa nadal trwa.
 Teraz w lewo jeden krok, przysiad, i do góry skok.
 Zrób do tyłu kroków trzy, by koledze otrzeć łzy
Klaśnij w ręce razy pięć, na klaskanie też masz chęć!
 Wokół obróć się, raz dwa, piłka skacze hop-sa-sa.
Ręce w górę i na boki, zrób zajęcze cztery skoki.
 Gdy się zmęczysz, poleż sobie, i wyciągnij w górę nogę.
                                            
• Aktywne słuchanie muzyki Antonia Vivaldiego Cztery pory roku. Wiosna
 Duży  kawałek materiału np. apaszka . Podczas zabawy dziecko  wchodzi w role wiosennego wiatru, który pojawił się nad majową łąką.  Chwyta kawałek materiału i unosi go w górę. Ilustrują muzykę następującym ruchem: − fragment wykonany głośno: dzieci poruszają materiałem intensywnie  , − fragment wykonany cicho: dzieci delikatnie poruszają materiałem 
.
. • Zabawa rozwijająca koncentrację uwagi oraz umiejętność określania, kto należy do rodziny owadów: Owad czy nie?
    R. wypowiada wolno  różne nazwy./ motyl, ćma, mucha, biedronka, mrówka, konik polny, pszczoła, osa, szerszeń, bąk, komar, chrabąszcz, żuk, ważka ./ – jeśli pojawi się nazwa owada, dzieci klaszczą w ręce; jeśli pojawi się nazwa innego zwierzęcia, nie klaszczą .


Uwaga ! Dzisiaj będą  2   zagadki  ( 13 i 14). Wszystkim uczestnikom   konkursu  zapisuję punkty a  dzieci też niech je sobie zapisują i liczą. 
Dziękuję za aktywny udział.   

 . Rozwiązanie trzeba przesłać do mnie na e-mail  tego samego dnia  zbierając punkty - 1 rozwiązanie = 1 punkt.( Zdjęcia robiłam sama 😉 ) 

Zagadka konkursowa  nr 13 - „ Przyroda  Polski” 

 Jaka to roslina? /Podaj nazwę


Zagadka konkursowa  nr 14 - „ Przyroda  Polski” 

 Jaka to roslina? /Podaj nazwę


 Dziękuję ! Do jutra!
Opracowano na podstawie przewodnika  metodycznego do pakietu " Nowe przygody Ady i Olka"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz. Komentarz ukaże się po zatwierdzeniu przez admministratora.