wtorek, 12 maja 2020

Motyle i kwiaty cz.2 wtorek 12.05.2020r./podst. progr./


Witam ! 🌝

Oto propozycje na drugą część zajęć . ZAPRASZAM!

1. Nazywanie zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Otaczanie pętlą owadów
•• Karta pracy cz. 4, s. 39.
Nazywanie zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Otaczanie pętlą owadów. Dokańczanie
rysunku motyla według wzoru.

•• Ćwiczenia w liczeniu "Liczymy żabki"
Potrzebujemy: Bębenek, szarfy niebieskie lub zielone, dla każdego dziecka: sylwety żab, klocki.
R. układa przed dziećmi szarfy niebieskie lub zielone – symbolizujące stawy. Dzieci wkładają
do nich taką liczbę sylwet żab, która odpowiada liczbie uderzeń R. w bębenek. Przeliczają
sylwety żab w poszczególnych stawach; układają pod nimi odpowiednią liczbę klocków
lub kartoniki z liczbami – równą liczbie żab w stawie.

żabki do wycięcia






2. Utrwalenie piosenki "Bal na łące" - link do piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo-

3. Opowieść ruchowa przy muzyce – rozwijanie zdolności prawidłowego operowania oddechem.
Nagranie muzyki o pogodnym charakterze (według wyboru R.)

R. zwraca się do dzieci:
− Nastała wiosna. Dzisiaj wybierzemy się na łąkę.
Dzieci spacerują za R. w określonym kierunku w rytmie nagrania muzyki o pogodnym charakterze.
Podczas przerwy w muzyce R. mówi:
− Jak tutaj pięknie! Tyle kwiatów i miękka, świeża trawa! Dzieci nabierają powietrza nosem, wydychają ustami na samogłosce – ooo! i sylabie aaaach!
Ponownie maszerują w rytmie nagrania muzycznego. Podczas przerwy w muzyce R. kontynuuje:
− Czy czujecie, jak pachną kwiaty i kwitnące krzewy?
Dzieci zatrzymują się, nabierają powietrza nosem, a wypuszczają ustami, naśladując wąchanie
kwiatów. Następnie udają kichnięcie. Ponownie maszerują. R. mówi:
− Pora odpocząć. Kładziemy się na trawie i powoli oddychamy.
Dzieci wykonują wdech nosem, wydech ustami, następnie wdech ustami i wydech ustami.
− Zasypiamy, słuchamy wiosennej muzyki. W tle słychać cichą muzykę. Dzieci miarowo oddychają, z dłońmi ułożonymi na przeponie.
− Zaczyna powiewać wiatr. Szumi trawa. Wiatr wieje coraz mocniej.
Dzieci przechodzą do pozycji stojącej. Nabierają powietrza nosem i wypuszczają je, równocześnie
wypełniając powietrzem policzki.
4. Kolorowanka " Łąka w maju"- pokoloruj obrazek
Dla każdego dziecka wyprawka: karta L, kredki.


 
•• Zabawa z elementem dramy "Jestem….....
Obrazki przedstawiające mieszkańców łąki (motyla, pszczołę, bociana, żabę, konika polnego).
Chętne dziecko losuje obrazek przedstawiający mieszkańca łąki (motyla, pszczołę, bociana, żabę, konika polnego). Za pomocą ruchów i głosu przedstawia go, nie pokazując obrazka.  Dzieci odgadują, jakie zwierzę przedstawia obrazek ./Uwaga !obrazki owadów do wykorzystania z 11.05.2020r./
•• Karta pracy, cz. 4, s. 41.
Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie motyla po śladach.
Kolorowanie rysunku. Rysowanie po śladzie drogi motyla do stokrotki.


Do jutra pa,pa
Teresa K.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz. Komentarz ukaże się po zatwierdzeniu przez admministratora.