środa, 20 maja 2020

Mój tata cz.1 środa 20.05.2020r./ podstawa programowa/


Znalezione obrazy dla zapytania obrazki taty i rodziny

Witam Was wesoło w środę 🙂

Dzisiaj proponujemy
 " MÓJ  TATA"












 1. Zabawy przy piosence "W kapeluszu mego taty"
https://www.youtube.com/watch?v=izR82w7IamIlink do piosenki
  • Ćwiczenia ruchowe przy piosence : Marsz, skoki obunóż, przeskoki z nogi na nogę, krok dostawny w wyznaczonych przez R.kierunkach.
  •  Zabawa "Powtórz za mną" – rozwijająca reakcję na przerwę w muzyce.Dzieci maszerują w dowolnych kierunkach sali, przy nagraniu piosenki "W kapeluszu mego taty" Podczas przerwy w muzyce R. recytuje wybrany przez siebie dwutaktowy fragment piosenki, zachowując jej rytm. Dzieci powtarzają go,− następnie powtarzają go, łącząc z określonym przez R. ruchem, np. Dziecko ..........to usiądę i wymyślę, kim zostanę / wykonują obrót wokół siebie i miarowo klaszczą/ Mamo, tato, co wy na to? / cztery razy tupią/
  • Zabawa z kapeluszem - zapraszamy cała rodzinkę!
Dzieci ustawione w kole podają sobie rytmicznie (z rąk do rąk) kapelusz z kartonikami do czytania  przy dźwiękach instrumentalnej wersji piosenki W kapeluszu mego taty. Gdy muzyka cichnie, dziecko, które w tym momencie trzyma kapelusz, losuje kartkę z nazwą zawodu występującego w treści piosenki (kartonik księżniczka nie bierze udziału w losowaniu). Zadaniem dzieci jest pokazanie, co robi w pracy dana osoba. Po odczytaniu nazwy zawodu R. ustala z dziećmi, na czym polega praca danej osoby i jak mają ją przedstawić. Za każdym razem po wykonaniu zadania wykorzystany kartonik zostaje odłożony, a dzieci wracają do koła. Znów ustawiają się twarzami do środka i podają sobie kapelusz z losami przy dźwiękach piosenki. Zabawę powtarzamy aż do wyczerpania losów.
  • Strażak – jeździ wozem strażackim z wyjącą syreną. Dzieci naśladują dźwięk syreny strażackiej: ijo, ijo, ijo.
  • Maszynista – prowadzi pociąg. Maszynistą zostaje dziecko, które wylosowało ten kartonik, a pozostałe dzieci ustawiają
    się za nim w pociąg. Przez chwilę wszystkie poruszają się po sali, naśladując odgłosy pociągu: ciuch, ciuch, ciuch.
  •  Pirat – pływa na statkach pirackich. Dzieci siadają na podłodze i rękoma naśladują ruchy wioseł.
  •  Marynarz – pływa po morzach i oceanach. Dzieci kołyszą się na boki, naśladując rękoma ruch fal (do góry i na dół),
    a głosem szum morza: szszszszsz.
  •   Kominiarz – wspina się po drabinie. Dzieci chodzą po sali, podnosząc wysoko kolana (jeśli w sali są drabinki, mogą kolejno wspinać się na drabinki).
  • Dentysta – leczy zęby. Dzieci językiem sprawdzają, ile mają zębów, dotykając kolejno każdego ząbka.
  • Kucharka – przygotowuje jedzenie. Dzieci rączkami naśladują ruch mieszania w garnku.
  •  Podróżniczka – jeździ po świecie. Dzieci z rączek robią lornetkę i rozglądają się za ciekawym obiektem do zwiedzania.
  •  Malarka – maluje obrazy. Dzieci naśladują w powietrzu ruchy pędzla: raz lewą, raz prawą ręką. 
  • Pielęgniarka – opatruje skaleczenia, robi zastrzyki, mierzy ciśnienie i temperaturę. Dzieci przykładają do czoła zewnętrzną część dłoni, jakby sprawdzały temperaturę. Gdy już wszystkie losy zostaną wyciągnięte z kapelusza i przedstawione, R. pokazuje kartonik z księżniczką (dla przypomnienia możne spytać, czym zajmują się księżniczki)
2.Ćwiczenia oddechowe "Ja i mój tata'
Nagranie piosenki 'Tata jest potrzebny"    https://www.youtube.com/watch?v=ktMMksJTb6M
Dzieci maszerują po okręgu koła w rytmie piosenki . Na przerwę w muzyce zatrzymują się, nabierają powietrza nosem, następnie, wypuszczając powietrze, równocześniewypowiadają słowa: tato, tato, tato. Gdy podczas przerwy w muzyce R. uderzy dwa razyw bębenek, zatrzymują się, miarowo klaszczą i wypowiadają zdanie: Sto lat, sto lat niech żyje nam!

3. Laurka dla mamy i taty – ćwiczenia plastyczne.
  • Słuchanie wiersza Stanisława Grabowskiego 'Nie jesteś sam' 
 Mama biega po pokojach ze ścierką, z odkurzaczem,z froterką.
 Tata biega po pokojach z fajką,z książką z pomysłami.
 A ja siedzę szczęśliwa w pokoju, gdzie lalka Rozalka, zeszyty do pierwszej klasy atlasy…
 Gdy w domu – tatuś i mama, nie jestem sama.

•• Rozmowa na temat wiersza.
− Co robi mama?
− Co robi tata?
− Gdzie jest dziewczynka?
−Dlaczego jest szczęśliwa?
•• Wypowiadanie fragmentami tekstu wiersza z radością – najpierw cicho, a później coraz głośniej.
Gdy w domu – tatuś i mama, nie jestem sama.


•• Pisanie po śladach liter i połączeń między nimi (w powiększonej liniaturze), po wzorze i   samodzielnie

 
3. Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.

Dla każdego dziecka: wyprawka, karta 24, klej, nożyczki, kartka z bloku technicznego w
jasnym kolorze formatu A4, naklejki.

• Składanie kartki z bloku technicznego na pół, tak aby powstała laurka.
• Wycinanie z karty gotowych elementów.
• Składanie gotowych elementów i naklejanie ich na kartce według instrukcji, tak aby kwiaty
znalazły się w wazonie.
• Odczytuje z R. lub samodzielnie napis: Kwiaty dla Mamy i Taty. Przyklej go na pierwszej stronie laurki.


4. Zabawa przy piosence   "Tata jest potrzebny' - link
 https://www.youtube.com/watch?v=ktMMksJTb6M
  • Zabawa ruchowo-naśladowcza "Tata pracuje'
Dzieci poruszają się  w rytm piosenki. Podczas przerwyw grze naśladują wykonywanie prac, o których mówi R. Np. Tata pisze na komputerze; Tata trzepie dywan; Tata myje samochód; Tata gra na skrzypcach itp.




Dziękuję bardzo ,do jutra! pa, pa 🙂🙂🙂

-  Teresa Kuźma



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz. Komentarz ukaże się po zatwierdzeniu przez admministratora.