poniedziałek, 18 maja 2020

Mama i tata. cz.1 poniedziałek 18.05.2020r. / podst. progr./




Witam wszystkie Słoneczka i Rodziców!!!
 Znalezione obrazy dla zapytania mama i tata -rysunki


W tym tygodniu realizujemy temat:  "ŚWIĘTO  RODZICÓW' 


Tematem dzisiejszych zajęć jest: "Mama i tata" 


 







Zajęcie 1. Zabawa "Moja mama jest…, a mój tata jest…...
Potrzebujemy: kartony z napisami Mama jest…; Tata jest…, flamaster.
Dzieci kończą zdania (poszukiwanie jak największej liczby określeń przymiotnikowych), R. zapisuje określenia wokół napisów: Mama jest…; Tata jest… Wspólnie odczytują napisy (zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice w określeniach mamy i taty).

  •  Słuchanie wiersza
I. Mama i Tata to świat nasz cały,                        II. loty huśtawką, prawie do słońca    
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,                    
oraz cierpliwość co nie ma końca
to dobre, czułe, pomocne ręce                                   Kochana Mamo, Kochany Tato
i kochające najmocniej serce.                               dzisiaj dziękować chcemy Wam za to
To są wyprawy do kraju baśni,                                że nas kochacie, że o nas dbacie
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,                   i wszystkie psoty nam wybaczacie
                                                      

•• Rozmowa na temat wiersza. Stawiamy pytania dzieciom:
− Kim dla dzieci jest mama i tata?
− Za co dzieci dziękują rodzicom?
 

•• Kończenie zdań rozpoczętych przez R.
− Moi rodzice są kochani, bo…
−Pomagam rodzicom w…
−Lubię być w domu, bo…
− Z tatą najchętniej robię…
−Z mamą najchętniej robię…
 

Aktywne słuchanie wiersza  i nauka wiersza fragmentami, metoda ze słuchu.
R. recytuje wiersz, a dzieci dopowiadają końcowe słowa wersów.Mama i Tata to świat nasz… (cały),
ciepły, bezpieczny, barwny… (wspaniały),
to dobre, czułe, pomocne… (ręce)
i kochające najmocniej… (serce).
To są wyprawy do kraju… (baśni),
wakacje w górach, nad morzem, na… (wsi),
loty huśtawką, prawie do… (słońca)
oraz cierpliwość co nie ma… (końca).
Kochana Mamo, Kochany… (Tato)
dzisiaj dziękować chcemy Wam… (za to),
że nas kochacie, że o nas… (dbacie)
i wszystkie psoty nam… (wybaczacie)
  •  Karta pracy, cz. 4, s. 44–45.
Łączenie pierwszych głosek z nazw rysunków. Rysowanie dla Olka i Ady prezentów, których
nazwy powstały z połączenia głosek. Rysowanie po śladach.


  Zajęcie 2. Wykonanie miseczki na łakocie.
•• Oglądanie różnego rodzaju miseczek. Różne miseczki.
Oglądanie ozdób na miseczkach. Zwracanie uwag
i na różne materiały, z jakich są wykonane.
Próby określenia, co można w danych miseczkach przechowywać.

miseczki z modeliny
miseczka z masy papierowej

miseczki z masy solnej

•• Ćwiczenie twórcze O co mogłaby poprosić miseczka, gdyby umiała mówić?
Dzieci próbują udzielić odpowiedzi na to pytanie.
 

•• Zapoznanie ze sposobem wykonania miseczki
I propozycja:

 Olej, lakier w aerozolu, dla każdego dziecka: plastikowy pojemnik, gazety, klajster, farby. 
Dzieci z pomocą R. nacierają plastikowy pojemnik odwrócony do góry dnem z zewnątrz olejem. Następnie drą gazety na średniej wielkości kawałki, którymi za pomocą klajstru oklejają pojemnik. Muszą zwrócić uwagę na zespolenie jego dna z bocznymi ściankami. Oklejony pojemnik stawiają w cieple, by wysechł.  Po upływie mniej więcej doby R.. wraz z dziećmi oddziela pojemniki od gazet ostrożnymi,  okrężnymi ruchami i pozostawia do wyschnięcia także wewnątrz. Gdy klajster zupełnie wyschnie, dzieci palcami pokrywają miseczkę farbą. Po jej wyschnięciu spryskują miseczkę przezroczystym lakierem w aerozolu. Praca będzie prezentem dla rodziców.

II propozycja wykonania miseczki z masy solnej - obejrzyj filmik

III  propozycja wykonania  miseczki z masy papierowej
3. Zabawa muzyczno-ruchowa "Układamy serduszko ❤️
https://www.youtube.com/watch?v=R4pYDw9NQ4s  -tango dla mamy 

dla każdego dziecka: kolorowy sznurek (o długości 50–7 cm). Dzieci przy nagraniu piosenki poruszają się tanecznym krokiem po sali. W rękach trzymają kolorowe sznurki. Podczas przerwy w grze układają z nich na podłodze sylwetę serduszka.Powrót muzyki jest sygnałem do tanecznego poruszania się po sali. Możemy modyfikować różne wzory z kolorowego sznureczka. Pomysły należą do dzieci


Serdecznie dziękuję !
Teresa K.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz. Komentarz ukaże się po zatwierdzeniu przez admministratora.