poniedziałek, 11 maja 2020

Barwa ochronna cz.2 ,poniedzialek 11.05.2020r. /podstawa programowa



DZIEŃ DOBRY !!!
Dmuchawce,latawce,wiatr.....- rozpoczynamy bardzo lubiany przez dzieci temat dotyczący mieszkańców łąki.Na początek zapraszam do piosenki ilustrowanej pięknymi animacjami ze zwierzętami  zamieszkującymi to środowisko.





 • Słuchanie piosenki  "Bal na łące"


• Rozmowa na temat tekstu piosenki. R. pyta:  − Wymień mieszkańców łąki, o których jest mowa w piosence. Rozmowę na temat treści piosenki można połączyć z oglądaniem obrazków/zdjęć przedstawiających jej mieszkańców oraz występujące na niej rośliny


• Karta pracy, cz. 4, s. 36−37.
Oglądanie obrazka. Określanie, co dzieje się na łące w maju. Oglądanie zdjęć zwierząt, nazywanie ich.

. • Zabawa pobudzająco-hamująca Wiosenne kwiaty.
 Tamburyn lub inny instrument dostępny w domu/ ewentualne  piosenka „Wiosenny rock”  . Przy cichych dźwiękach tamburynu dziecko-wiosenny kwiat  przechodzi do przysiadu. Głośność dźwięku narasta, dziecko przechodzi do pozycji stojącej – kwiat  rośnie.  /ściszamy i podgłaśniamy  2-3 razy

 Rozwiązywanie zagadek Bożeny Formy Mieszkańcy łąki.

Wiosną i latem się pojawia, kiedy ranek nastaje jej kropelki są na kwiatkach, listkach i na trawie. (rosa)
 Błyszczący na jej plecach płaszczyk czerwony, czarnymi kropkami pięknie ozdobiony. (biedronka)
Rozciąga policzki jak woreczki małe. Zimowe zapasy przenosi w nich całe. Na czas mroźnej zimy, gromadzi je w norze. Ma miłe futerko, znacie go może? (chomik)
Ma barwne skrzydła, fruwa nad łąką i bardzo lubi, gdy świeci słonko. (motyl)
Jak się ten owad nazywa? Przez cały dzień pracuje. Na plecach nosi ciężary, 
kopiec wielki buduje. (mrówka)

 • Karta pracy, cz. 4, s. 38.

 Słuchanie opowiadania R. o cyklu rozwojowym motyla. Numerowanie kolejnych obrazków za pomocą kropek (lub liczb). Oglądanie zdjęć motyli. Słuchanie ich nazw. Opowiadanie o najciekawszym motylu.

 • Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 74./5-latki
 Odszukiwanie na obrazku ukrytych zwierząt, nazywanie ich. Kolorowanie rysunku.

 • Ćwiczenia w czytaniu./ 6-latki i chętne 5- latki
 Wyprawka – obrazki, wyrazy (biedronka, konik polny, ważka, stokrotka, mak), nożyczki, kartka, klej. Dzieci oglądają obrazki. Nazywają zwierzęta i rośliny na nich przedstawione. Dobierają do nich wyrazy – ich nazwy. Naklejają wyrazy z obrazkami na kartkach.



Uwaga ! dzisiaj będę   2  zagadki kolejne, ale jedno zdjęcie.  Wszystkim uczestnikom mojego konkursu  zapisuję punkty a Dz. też niech je sobie zapisują i liczą. 
Dziękuję za aktywny udział.  dzisiaj 2 zagadki( nr 9 i 10) 

 . Rozwiązanie trzeba przesłać do mnie na e-mail  tego samego dnia  zbierając punkty - 1 rozwiązanie = 1 punkt.( Zdjęcia robiłam sama 😉 ) 

Zagadka konkursowa  nr 9 - „ Przyroda  Polski” 

  Jakie to drzewo/  Podaj nazwę.  

   
Zagadka konkursowa  nr10  - „ Przyroda  Polski” 


Jaki to ptak/Podaj nazwę


   
 



 Dziękuję !!! Do jutra Anna B.

Opracowano na podstawie przewodnika  metodycznego do pakietu " Nowe przygody Ady i Olka"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz. Komentarz ukaże się po zatwierdzeniu przez admministratora.