poniedziałek, 20 kwietnia 2020

Strażnicy przyrody. cz.1. 20.04.2020r.poniedziałek podstawa programowa

Witam Was  "Słoneczka"

W tym tygodniu realizujemy temat kompleksowy: " DBAMY  O  PRZYRODĘ"
 
 Zapraszam na zajęcia.
1. Oglądanie zdjęć drzew liściastych i iglastych. Popatrz na drzewa , spróbuj je nazwać, porównaj wygląd. Wiesz czym się różnią? Gdzie je można spotkać?
  • Wypowiedzi dzieci na temat: Co to jest las? Z czym kojarzy się wam to słowo? Zanim odpowiesz na to pytanie obejrzyj filmik przyrodniczo-edukacyjny dla dzieci link niżej 
https://www.youtube.com/watch?v=31z7hEiIDVs

Jeśli już obejrzałeś filmik na pewno już wiesz "Co to jest las? Las to .........ułóż z liter i odczytaj w wspólnie z rodzicami.
2. Poznawanie (przypomnienie) ogólnej budowy drzewa. Popatrz na zdjęcie, powiedz, z jakich elementów składa się drzewo. Poproś rodziców o odczytanie nazw części drzewa.


  •   Narysuj drzewo, pokoloruj, potnij nożyczkami na elementy: korzenie, pień, gałęzie, korona z liśćmi. Nazwij je i samodzielnie ułóż drzewo nazywając  części . 
  • Karty pracy, cz. 4, s. 12–13.
Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej "Strażnicy przyrody". Kolorowanie rysunków zwierząt.Odpowiedz na pytanie: − Co robiły dzieci w lesie? − Co mówiły zwierzęta o dzieciach?
 − Jak wy zachowujecie się w lesie?
•• Zabawa ruchowa – Leśny strumyk.Szarfy dla dzieci bębenek
R. dzieli dzieci na dwie grupy. Jedną oznacza szarfami – są to drzewa w lesie. Dzieci stają w rozsypce,wyciągają ręce w górę, kołyszą się z nogi na nogę, naśladując jednocześnie szum liści
poruszanych wiatrem. Dzieci z drugiej grupy podają sobie ręce i tworzą strumyk, który porusza
się między drzewami aż do momentu uderzenia w bębenek. Jest to sygnał do zmiany ról. Powtarzamy
3. Odkrywanie litery h, H : małej i wielkiej; drukowanej i pisanej
Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 72. 5-latki
• Opisywanie, co przedstawia obrazek.
• Określanie pierwszych głosek w słowie hamak i nazwach rysunków.
• Rysowanie po śladach rysunków.
• Kolorowanie wybranych rysunków.
• Zaznaczanie liter h, H w wyrazach
••Wyodrębnianie wyrazu podstawowego – hamak. Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery
i liczby, cz. 2, s. 70. 6-latki
:
−W czym leżał Olek?
−Czy przyjemnie jest leżeć w hamaku?
•• Analiza i synteza słuchowa słowa hamak.
Dzieci dzielą słowo hamak na sylaby oraz na głoski. Liczą, ile w słowie jest sylab i ile głosek. Wyróżniają pierwszą głoskę. Następnie wymieniają inne słowa rozpoczynające się głoską h (herbata, hotel, huta…) oraz mające ją w środku (juhas, bohater....)

•• Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 70–73.
• Nazywanie zdjęć. Rysowanie pod każdym zdjęciem tylu kresek, z ilu głosek składa się jego nazwa.  Zaznaczanie na niebiesko liter h, H w wyrazach.
• Czytanie sylab i krótkiego tekstu.
• Skreślanie co drugiej litery w ciągu liter.
• Odczytanie hasła z pozostałych liter.
• Uzupełnianie zdań obrazkami odszukanymi wśród naklejek.
• Wodzenie palcem po literze h – małej
i wielkiej, pisanej. Pisanie liter h, H po śladach, a potem – samodzielnie.


4. Opowieść ruchowa "W lesie "(według Małgorzaty Markowskiej). Dzieci wykonują to, o czym opowiada R.     link do muzyki relaksacyjnej

Wyruszamy na wycieczkę do lasu (dzieci maszerują parami dookoła koła). Idziemy po ścieżce.
Ścieżka robi się coraz węższa. Idziemy gęsiego – jedno za drugim. Las staje się gęsty – trzeba się schylać, przechodzić pod gałęziami, rozchylać zarośla (wymyślają różne sposoby przedzierania się przez las). Co jakiś czas odpoczywamy. Zatrzymujemy się, nasłuchujemy odgłosów lasu:śpiewu ptaków (wykonują skłony głowy w tył, na boki, skręty), stukania dzięcioła (w przysiadzie,uderzają palcami o ziemię). Idziemy dalej. Widzimy w oddali sarny na polanie (czworakują w różnych kierunkach). Wchodzimy na polanę pełną kwiatów. Biegamy radośnie, podskakujemy.Zmęczeni zabawą, kładziemy się na trawie. Zasypiamy. Las szumi: szu, szu, szu…


Do jutra pa,pa   Teresa K. 🌝 🌝
p.s Czekam na Wasze makiety wiejskiego podwórka.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Dziękuję za komentarz. Komentarz ukaże się po zatwierdzeniu przez admministratora.