środa, 29 kwietnia 2020

Najpiękniejsze miejsce świata .cz.2- środa 29.04.2020r./podstawa programowa




DZIEŃ DOBRY !!!


      Tak się składa ze dzisiejsze propozycje zabaw i zajęć mają w większości  charakter relaksacyjny, chociaż mają na celu rozwijać pamięć i uwagę oraz świadomość własnego ciała dzieci. Rodzic będzie miał możliwość tak po prostu pobyć ze swoim dzieckiem .Mam nadzieję,  że  będą to bardzo przyjemne przeżycia.
Zapraszam.

1.      Zabawy przy piosence  „Koła autobusu kręcą się” / utrwalenie zabawy ruchowej 
▷ Słońce: obrazki ruchome, animowane gify i animacje ‐ 100% DARMO!
https://www.youtube.com/watch?v=gs8gSN8PboA

 Dzieci mogą  ilustrować piosenkę w/g własnego pomysłu  lub przypomnieć jak bawiliśmy się w przedszkolu na zajęciach tanecznych i nauczyć rodziców.

2. Praca z książką

 • Karta pracy, cz. 4, s. 23. Dzieci czytają z N. (lub samodzielnie) nazwy miejscowości. Następnie rysują znak + pod napisami miasto lub wioska, jeżeli dane zdjęcie przedstawia elementy miasta lub wsi. Dzieci kolorują rysunki     
• Karta pracy, cz. 4, s. 24 (ciąg dalszy). Rysowanie po śladzie drogi Ady i taty do domu.



3.   Zabawa Domino ruchowe- / rozwijająca pamięć ruchową/. 


R. i  Dz. siedzą naprzeciwko siebie . R.   pokazuje dowolny ruch, np. klaśnięcie w dłonie. Dz.  powtarza ruch i dodaje własny ( np. uniesienie rąk do góry), następnie R, powtarza te dwa ruchy i  znowu  dokłada swój, Dz, powtarza   trzy kolejne ruchy  .....itd.  



 4. Zabawa rozwijająca świadomość własnego ciała oraz przekładanie wrażeń dotykowych na ruch i grę instrumentów

Pomoce  : kartki  papieru dla rodzica i dziecka, kredki.
Ważne! Zabawa ta daje możliwość relaksacji i odprężnia, ale jest też treningiem uważności, który daje   możliwość  ćwiczenia   koncentracji uwagi !!!!

  Powitanie
 R. i Dz.  –siedzą  naprzeciwko siebie , Dz. ma zamknięte oczy . R. głaszcze   po plecach i budzi.

 Budzimy nasze ciało – dzieci opukują, masują części ciała pokazywane przez R., głośno je nazywają. 

 •   Masowanie  W rytm wolnej muzyki R. głaszcze,    opukuje, masuje plecy  dziecka Po kilku chwilach następuje zmiana ról.


  Zwierzęta wędrują po plecach  R.   za pomocą dłoni, pokazuje na plecach  dziecka . typowe ruchy różnych zwierząt;  dziecko  musi zgadnąć, jakie zwierzę spaceruje po jego  plecach np. wąż, koń, słoń…….

 • Odtwarzajmy rysunki  R.  rysuje na plecach  dziecka różne, proste formy, np.: linię prostą, koło, jakiś zygzak, trójkąt, spiralę,  dziecko próbuje odtworzyć te rysunki kredkami na podłodze. /  może nastąpić zmiana ról/

• Przenosimy dotyk na papier R. siada za dzieckiem  . Przed dzieckiem  leży kartka papieru i kredka lub mazak. Podczas odtwarzania nagrania spokojnej muzyki  R.  ilustruje  obiema rękami na plecach dziecka  melodię przez: poklepywanie, pocieranie, opukiwanie w różnych kierunkach. Dziecko przenosi te rytmiczne znaki jako swoje odczucie, rysując kredką na papierze. Po chwili może nastąpić   zmiana ról.
 /ja proponuję utwór A, Vivaldiego -" Wiosna"

  
   5. Wykonanie papierowych serwetek  -   kolorowanka relaksacyjna - mandala

praca wspólna dziecka i rodzica/rodziców,  do wykonania w wolnym czasie  
/ pokolorowanie  mazakami i wycięcie serwetki/  .
    Po wykonaniu mandali  bardzo bym prosiła o  przesłanie zdjęć na  mój adres e-mail   / tak do wtorku  5 maja./


  Dziękuję  za  udział w zajęciach! Anna B.
  
Opracowano na podstawie przewodnika  metodycznego do pakietu " Nowe przygody Ady i Olka"