czwartek, 16 kwietnia 2020

Na podwórku. czwartek 16.04.2020r. podstawa programowa

Dzień Dobry!  Witam wszystkie "Słoneczka" Zapraszam na  kolejne ciekawe zajęcia z zakresu "Wiosna na wsi"

1. Zapoznanie z wybranymi popularnymi przysłowiami, których bohaterami są zwierzęta: Wyjaśnienie ich znaczenia
  • "Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała" -nie spotkałyby kogoś przykre konsekwencje, gdyby zachował ostrożność 
  • ."Zapomniał wół, jak cielęciem był"- przysłowie to używane jest kiedy chcemy komuś przypomnieć, jak zachowywał się dawniej, i że z biegiem czasu zapomniał o tym jakim był człowiekiem 
  • "Koń ma cztery nogi i tak się potyka" - nie ma ludzi nieomylnych, każdy może się pomylić i popełnić błąd 
  • "Pasuje jak wół do karety" - nie pasuje do wybranej rzeczy. Pasuje  jak wól do karety, czyli kareta jest eleganckim wozem, do której pasuje szlachetny koń, a nie wół. Jeśli ubierzesz kożuszek to na pewno nie pasują do tego adidasy. 
  • "Nie kupuj kota w worku' - kupować bez dokładnego sprawdzenia, bez obejrzenia, bez kontroli w ciemno, bez upewnienia się , czy wszystko jest w porządku
 Rytmizowanie wybranego przysłowia; ilustrowanie go ruchem według pomysłów dzieci
2. Zabawa ruchowa z elementem ortofonicznym – Głosy zwierząt.
Tamburyn, obrazki zwierząt.
Dzieci poruszają się po sali w rytmie tamburynu. Na przerwę w grze R. pokazuje obrazek zwierzęcia, a dzieci naśladują jego głos, odpowiednio modelując swój głos. Zwierzęta dorosłe naśladują grubym głosem, a młode – cienkim.
  •• Karta pracy, cz. 4, s. 9.
Oglądanie obrazka, odszukiwanie na nim śladów zwierząt. Łączenie obrazków zwierząt z ich
śladami. Czytanie z nauczycielem (lub samodzielnie) nazw zwierząt. Naklejanie zdjęć zwierząt w odpowiednich miejscach
 3. Zabawy przy piosence "Dziadek fajna farmę miał'
https://www.youtube.com/watch?v=fUX5kYzzi5Q
Zabawy wg pomysłu dzieci i rodziców:np. podskoki z nogi na nogę, wykonują cwał boczny, chód na piętach Na hasło: Stop, zatrzymują się podskakują obunóż. Maszerują w rytmie piosenki w przestrzeni swego pokoju.
4. Zagadki o zwierzątkach domowych
Słuchają zagadek, które recytuje Rodzic. Powtarzają kilka razy za R. kolejne wersy wybranej zagadki w nadanym przez R. rytmie. R. recytuje zagadki, dzieci rytmicznie wykonują ustalone gesty. Dzieci recytują, równocześnie wykonując ustalone gesty:
Lubi głośno gdakać   - naprzemiennie klaszczą, uderzają w swoje kolana (cała zagadka),
kiedy zniesie jajko.
Każdy wie, że jest stałą
kurnika mieszkanką.

(kura)
Zakręcony ogonek,wykonują naprzemiennie cztery uderzenia dłońmi o podłogę, cztery razy klaszczą
śmieszny ryjek ma
„Chrum, chrum – głośno woła –
kto jedzenie da?”

(świnka)
Na przykład łaciate,    przechodzą do pozycji stojącej,
w oborze mieszkają.    wykonują cztery uderzenia o kolana,
Pasą się na łąkach,      wykonują obrót wokół siebie,
zdrowe mleko dają.     wykonują cztery klaśnięcia,

(krowy)

Nie pieje, nie gdacze,   maszerują w miejscu,
tylko głośno kwacze.
Po stawie pływa.          wykonują ruchy naśladujące pływanie,
Jak się nazywa?

(kaczka)
Grzebień ma na głowie, przechodzą do siadu na piętach, wykonują naprzemienne uderzanie:
swoim głośnym pianiem    raz w swoje kolana, następnie w kolana Mamy, rodzeństwa

wszystkich wczesnym rankiem    
budzi na śniadanie
.
(kogut)
Uwaga ! Zadanie wymaga wcześniejszych ćwiczeń. Wskaż na obrazku zwierzątka, o którym mowa w zagadkach
 5.Zwierzęta z wiejskiego podwórka - malowanie farbami na porowatym podłożu - wzór poniżej
 Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.Dla każdego dziecka: kartka, białe serwetki, klej, farby plakatowe, pędzel.
• Przyklejanie na kartkach pogniecionych białych serwetek, wypełnianie nimi całej powierzchni kartki.
• Malowanie farbami plakatowymi na tak przygotowanej fakturze zwierząt wybranych przez dzieci.
• Malowanie tła farbą w jasnym kolorze.
• Oglądanie powstałych prac: rozpoznawanie i nazywanie przedstawionych na nich zwierząt.
   Wzór pracy:
 pogniecione białe serwetki przyklejone do białej kartki A4
Namalowane zwierzątka domowe farbą plakatową i pędzlem
6.Zabawa ruchowa – Kurki i kogut.Dzieci są kurkami. Spacerują po wyznaczonym miejscu ogrodu przedszkolnego, naśladując zbieranie ziarenek. Wybrane dziecko – kogut – chodzi między nimi, co pewien czas głośno pieje: Kukuryku! i macha rękami (skrzydłami). Kurki wołają: – Ko, ko, ko… Jak najszybciej przybiegają do koguta. Kiedy kogut zaczyna spacerować, kurki rozchodzą się w różnych kierunkach. Przy powtórzeniach zabawy następuje zmiana dziecka pełniącego rolę koguta.

7.Kolorowanka wodna – Kura i kurczątka.
Dla każdego dziecka: wyprawka, kolorowanka wodna Kura i kurczątka, pędzelek, kubeczek


pomaluj tylko wodą i pędzelkiem

  • Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 69.
    Rysowanie drogi kury do kurcząt. / 5-latki/ 
  •  Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 69   /6-latki/
    Czytanie zadań. Wpisywanie odpowiednich liczb - 6-latki. W załączeniu wzór z obrazkami


Na zakończenie proponuję Wam zabawę "Gąski i wilk" Na pewno znacie ! Gąski, gąski do domu!
Boimy się! Czego? wilka złego .........itd

pa,pa Uśmiechnij się!  🌝 
Teresa K.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Dziękuję za komentarz. Komentarz ukaże się po zatwierdzeniu przez admministratora.