piątek, 17 kwietnia 2020

Makieta wiejskiego podwórka piątek 17.04.2020r.podstawa programowa

Witam,
Zapraszam  wszystkie dzieci do czynnego udziału  w zabawach proponowanych na blogu.
Na dziś nowe zadania .

1.Zabawa pobudzająco-hamująca – Koniki.
https://www.youtube.com/watch?v=4cNbggnMMpo  - link do wesołej melodii
Dzieci maszerują w określonym kierunku, w rytmie nagrania wesołej melodii, wybranej przez R. Kiedy usłyszą dźwięki bębenka, zaczynają zgodnie z jego rytmem poruszać się po okręgu – naśladują koniki. Reagują na ustalone hasła:
− W tył zwrot – poruszają się w przeciwnym kierunku,
−Wierzgamy kopytkami – zatrzymują się, jedną nogą wykonują ruchy podobne do wierzgania,
−− Stop! – zatrzymują się, zwracają twarzami do środka koła i recytują tekst, równocześnie wykonując odpowiednie ruchy (powtarzają go dwa razy):ręka, ręka – prawą dłonią dotykają lewego ramienia, lewą dłonią dotykają prawego ramienia, noga, noga – uderzają w prawą rękę, w prawe udo, lewą ręką w lewe udo, raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy – miarowo klaszczą: raz z lewej, raz z prawej strony. Uwaga! Tekst należy utrwalić wcześniej

2.  Ćwiczenia  klasyfikacyjne - Gdzie mieszkają zwierzątka? / gotowe obrazki do wycięcia/
Obrazki domów zwierząt. R. odsłania obrazki domów, w których mieszkają zwierzęta. Dzieci wspólnie z R. je nazywa ją, a następnie pod każdym domem umieszczają sylwetę zwierzęcia, które w nim mieszka (  buda-pies; gołębnik -gołąb; stajnia-koń;  obora-krowa;  kurnik-kura, kogut;pszczółka-ul; świnia-chlew; chomik-klatka;  rybka-akwarium.
 3. Po co hodujemy zwierzątka - ćwiczenia i zabawy
 Zabawa  "Co nam dają zwierzęta?"Pięć obręczy, obrazki: kury, owcy, krowy, pszczół, gęsi, jajek, miodu, jogurtu, sera, wełny, pióra poduszki. R. układa na dywanie pięć obręczy, w każdej z nich umieszcza zasłonięty obrazek zwierzęcia z wiejskiego podwórka (kury, owcy, krowy, gęsi, pszczół). Proponuję obrazki zwierząt z bloga, wydrukować i wyciąć/ R.podchodzi z dzieckiem do poszczególnych obręczy i odsłania obrazki. Dz. nazywa przedstawione na nich zwierzęta i zastanawia się, co one dają człowiekowi. R. pokazuje drugą grupę obrazków (jajka, miód, mleko, jogurt, ser, wełna, pióra, poduszka).
Dzieci nazywają produkty pochodzące od zwierząt i umieszczają obrazki w obręczach,przy zdjęciach odpowiednich zwierząt .
   4.Zabawa "Smakujemy i dotykamy" Produkty pochodzące od zwierząt, apaszka .R. pokazuje       dzieciom produkty, które pochodzą od zwierząt, np.: jajka, ser, jogurt, miód, mleko, wełna, pióra. Następnie wybiera chętne dzieci, zasłania im kolejno oczy i podaje do spróbowania lub dotknięcia wybrany produkt. Dzieci podają nazwy produktów, a po odsłonięciu oczu nazywają zwierzęta, od   których te produkty pochodzą, i wskazują je na obrazkach (ćwiczenie poprzednie)                        
.•• Burza mózgów – Co można zrobić z tych produktów? R. podaje nazwę produktu otrzymanego od zwierząt, a dzieci mówią, do zrobienia czego można go wykorzystać. Np. jajka-ciasto-kanapki- sałatka; mleko-ser-budyń-jogurt; pióra-poduszka-pierzyna; wełna-szalik-sweter-czapka                                                                                                                                        
  5. Wspólne wykonanie makiety wiejskiego podwórka Omawiamy z dziećmi jak ma wyglądać nasza makieta tzn.
 - Jakie budynki powinny się tam znaleźć?- Jakie zwierzęta tam spotkamy? Zapoznajemy dzieci ze sposobem wykonania pracy.Potrzebne będą: kolorowe czasopisma, kredki, zdjęcia/obrazki zwierząt z wiejskiego podwórka, tekturki, kleje, plastelina, zielone farby, pędzelki, prostokątny kawałek styropianu, papier kolorowy, bibuła, wykałaczki.
• Dzieci wycinają z kolorowych czasopism obrazki/zdjęcia zwierząt, które można spotkać na wiejskim podwórku (lub je rysują).
• przyklejają obrazki/zdjęcia na tekturkach i umocowują je plasteliną do tekturowych podstawek.
• R. przygotowuje prostokątny kawałek styropianu (0,5 m x 1 m), maluje go zieloną farbą z dodatkiem mąki ziemniaczanej.
• Dzieci oklejają pudełka kolorowym papierem – otrzymują zabudowania gospodarcze, dom gospodarza.
• Wspólne komponowanie makiety na styropianie, ozdabianie elementami wykonanymi z bibuły (np. rośliny, staw) lub z wykałaczek (płot)ewentualnie wycięty z kartonu o kolorze brązowym.

Makiety wykonane przez Was z pomocą rodziców, proszę przesłać na mego maila tesia0505@wp.pl 
Zrobimy piękną wystawę na naszym blogu. Zachęcam bardzo gorąco

Przesyłam Wam wzory do wycięcia konia, pieska oraz kaczkę i kaczuszki
Koń- Wytnij elementy, zagnij tułów i głowę wzdłuż przerywanych linii. Zrób ogon z kawałków wełny, a potem go przyklej. Nadaj koniowi imię.
Piesek  -Wytnij cały element. Zagnij wzdłuż przerywanej linii. Wytnij narysowane elementy. Pokoloruj je na wybrany kolor. Sklej elementy. Nadaj imię pieskowi
Kaczka i kaczuszki -Wytnij kaczkę i kaczuszki. Zagnij je wzdłuż przerywanych linii. Wstaw je lub umocuj przy pomocy plasteliny do makiety

 
 
6. Historyjka obrazkowa. Obejrzyj obrazki. Powiedz, co się na nich dzieje. Ponumeruj kolejne obrazki, wpisując odpowiednie liczby. Opowiedz historyjkę. Poproś Mamę by ci pomogła ustalić kolejność zdarzeń.
 Dodatkowe prace na weekend: 
  • Karta pracy 4, cz4, s.10 " Nowe przygody Olka i Ady"
  •  Oglądanie strony gazety ze zdjęciami przedstawiającymi prace na wsi. Określanie, co to za
    prace. Rysowanie w każdym kolejnym polu o jedną łopatę więcej niż w poprzednim.
    Pole
    Na polach rozpoczęły się prace: orka, bronowanie kultywatorami gleby oraz jej wałowanie,
    a następnie siew i sadzenie roślin.
    − Dawniej nie było traktorów. Co wykorzystywano do prac polowych?
    −Co robią ludzie w ogródkach? Co jest im potrzebne do pracy?
    Sad
    W sadzie wiosną (w marcu) właściciele przycinają gałęzie drzew i krzewów, opryskują drzewa,
    bielą wapnem ich pnie.
    −Dlaczego są wykonywane takie prace?
    Zwierzęta wiejskie
    Rolnicy przez cały rok codziennie muszą dbać o zwierzęta. Np. krowy muszą być dojone kilka razy dziennie. −Czy praca rolnika jest łatwa?
  •   Karta pracy, cz. 4, s. 11.
    Rysowanie narzędzi ogrodniczych po śladach. Czytanie z R. lub samodzielnie ich nazw.
    Łączenie rysunków z nazwami. Rysowanie w każdym kolejnym polu o jedne grabie mniej
    niż w poprzednim.
    • Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady.  / 5-latki/ .Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s.70–71. • Rysowanie po śladach. • Kolorowanie rysunków.
    •• Ćwiczenia w czytaniu./6-latki/
    Dla każdego dziecka: karta G: zdjęcia: grabi,wideł, motyki, sekatora, łopaty, karta N:podpisy do zdjęć. Dzieci dobierają nazwy do obrazków narzędzi ogrodniczych.
    •• Utrwalanie zabaw muzycznych z całego tygodnia.
    •• Kolorowanie rysunku " Praca w ogrodzie".
    Dla każdego dziecka: wyprawka, karta M, kolorowanka Praca w ogrodzie, kredki.
Do poniedziałku Miłego weekendu !  Uśmiechnij się ! 🌝😉
 - Teresa K. 

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Dziękuję za komentarz. Komentarz ukaże się po zatwierdzeniu przez admministratora.