środa, 8 kwietnia 2020

Koszyczek dobrych życzeń środa 08.04.2020r. podstawa programowa


Dzień Dobry!   Witam was moi Kochani!                  
Zapraszam  Was na zajęcia



1.Zabawa Ciepło, zimno, pod hasłem: "Szukamy jajka"
Jajko ugotowane na twardo.
Jedno z dzieci szuka jajka ugotowanego na twardo, które zostało ukryte w sali. Inne, wybrane dziecko naprowadza szukającego na ukryty przedmiot, stosując określenia: ciepło,cieplej, najcieplej, gorąco, zimno, zimno, najzimniej.
•• Zabawa ruchowa przy muzyce Modesta Musorgskiego "Taniec kurcząt w skorupkach."
 https://www.youtube.com/watch?v=pjXHbFcA3Ok - link 

Dzieci zamieniają się w kurczątka, które przy nagraniu muzyki wykluwają się z jajek i wyruszają
zwiedzać świat. Dzieci ruchami ciała, mimiką i głosem najpierw naśladują kurczątka zwinięte w jajeczku, następnie wolno zaczynają się poruszać, prostują się, wyciągają łapki i głowy – wykluwają się ze skorupek. Potem wyruszają w drogę, która prowadzi pod górę.Idąc, kołyszą się na boki. Następnie turlają się z górki i trafiają do kurnika, gdzie czeka na nie mama kwoka z pysznym śniadankiem.
•• Karta pracy, cz. 3, s. 73.
Rysowanie po śladach rysunków drugich połówek pisanek. Rysowanie po prawej stronie karty takich samych pisanek, jakie są po lewej stronie.
 2.Wykonanie pracy "Koszyczek wielkanocny"
Dla każdego dziecka: wyprawka, karta 3, klej, nożyczki, piórka.
• Wypychanie z karty pracy formy koszyczka i uchwytu.
• Składanie i sklejanie koszyczka według instrukcji.
• Doklejanie we właściwym miejscu uchwytu.
• Doklejanie kurczakom piórek na czubkach głów.
  Do gotowego koszyczka można włożyć pisankę.
  • Karta pracy , cz.3, s.74 
  • Przedstawienie sytuacji na obrazkach za pomocą liczmanów. Układanie zadań. Słuchanie zagadek. Rozwiązywanie ich  np. pierwszy obrazek 5 pisanek zielonych  i 5 czerwonych pisanek. Zapiszemy to działaniem:5+5=10 itd
  • Karta pracy, cz3, s.75  Zaznaczcie kropkami (5-latek) lub liczbami kolejności zdarzeń w historyjce. Opowiedzcie swoim rodzicom treść historyjki. Dokończ rysować  kurczątka według wzoru


3. Zagadki dotykowe – Co ukryłam w pudełku?
Przedmioty związane z Wielkanocą, apaszka do zasłonięcia oczu. R. wyjmuje z pudełka przedmioty związane z Wielkanocą. Dzieci z zasłoniętymi oczami odgadują, co otrzymują do rąk, np. koszyczek, baranka, zajączka, bazie, pisankę, serwetkę itp
•• Ćwiczenie spostrzegawczości – Ukryte pisanki.  Dla dzieci: pisanki.
Dzieci szukają pisanek ukrytych przez R.. kiedy je znajdą, określają, w jakich miejscach były one schowane. Stosują odpowiednie przyimki. Liczą, ile pisanek zostało ukrytych . Utrwalenie umiejętności liczenia w  aspekcie głównym i porządkowym.
4. Tekst do czytania . Czy znacie już wszystkie literki w tym tekście?Jeśli nie podkreślcie je kredką. Policz pisanki w koszyczku
 
-

5. Dla chętnych dzieci  Pokoloruj koszyczek z pisankami


 Powodzenia ! Do zobaczenia jutro pa,pa
                           - Teresa K.