wtorek, 21 kwietnia 2020

Jak dbać o przyrodę ? cz.1- wtorek 21 .04,20120r/podstawa programowa

Wszyscy są? Witam Was – zaczynamy już czas !

(śpiewamy  piosenkę na powitanie)

https://www.youtube.com/watch?v=fLX5nj9jeuk



1.Nauka refrenu piosenki „Ziemia - wyspa zielona”
( wersja przystosowana do śpiewania przez dzieci).


 https://www.youtube.com/watch?v=_SKe11ntnGc (  to wersja  z tekstem)




Drogie moje Słoneczka!. Bardzo proszę  abyście   śpiewały tą piosenkę jak najczęściej i nauczyły się jej na pamięć . A potem poproście rodziców ,żeby nagrali filmiki z  waszym wykonaniem tej piosenki i przesłali do mnie /e-mailem lub komunikatorami Messenger lub WhatsApp /- A.B







  2.Klasyfikowanie z użyciem kart logicznych. 


Cele:
 Dostrzeganie cech wspólnych danych roślin i cech je różniących. Segregowanie obrazków ze względu na jedną cechę ( lub więcej)

Przygotowanie ./ jeśli ktoś nie czytał wczorajszej informacji/ 
 Dla każdego dziecka: wyprawka – karta H,   nożyczki.

 Dzieci dostają karty, wycinają kwiaty( róże, tulipany i pierwiosnki)



Rodzic  tez przygotowuje sobie  kartoniki /według wzoru poniżej/, na których będzie kodował wraz z dzieckiem cechy kwiatów przedstawionych na kartkach:
− wielkość- sylwetki człowieka, duża i mała ,
− kolor- plamy: różowa, żółta, czerwona,/ trzeba pomalować  kontury we wzorze//. 
 − kształt – schematyczny  obrazek róży, pierwiosnka. tulipana
  


Przebieg zajęć

  R.  zadaje  pytania:
 − Przyjrzyj się kartom. Co jest na nich przedstawione?

 – Jak można je rozdzielić?
 (Dziecko podaje różne propozycje, np. osobno duże kwiaty, osobno małe kwiaty; rozdzielanie według kształtów kwiatów).

 − Rozłóż karty na dwie grupy tak, aby w jednej z nich były obrazki dużych kwiatów, a w drugiej – małych kwiatów.

− Jak zaznaczymy na kartoniku, że tu leżą obrazki małych kwiatów? (Np. małą sylwetą człowieka).  

− Jak zaznaczymy na kartoniku, że tu leżą obrazki dużych kwiatów? (Np. większą sylwetą człowieka).
 Dzieci zsuwają karty.

 R. pokazuje kartonik z zakodowaną cechą (małe lub duże), a dziecko  wybiera spośród wszystkich kart tylko te, na których obrazki mają wskazaną cechę.

− Rozłóż  karty według  kolorów.

− Jak zaznaczysz  na kartonikach, jakie kolory mają karty w każdej grupie? (Np. plamami w danym kolorze).
 Dziecko zsuwa karty.

 R. pokazuje kartonik z zakodowaną cechą (żółte, różowe lub czerwone plamy), a dzieci wybierają spośród wszystkich kart tylko te, na których obrazki mają wskazaną cechę.

Rozłóż  karty według przedstawionych na nich kształtów kwiatów.
− Jak zaznaczyć  na kartonikach, jakie kwiaty są na obrazkach w każdej grupie? (Rysunkiem tulipana, róży, pierwiosnka).
 Dziecko  zsuwa karty.

  R. pokazuje kartonik z zakodowaną cechą (rysunek kwiatu tulipana, róży, pierwiosnka), a dzieci wybierają spośród wszystkich kart tylko te, na których obrazki mają wskazaną cechę.

 Teraz R.. sprawdza, czy dziecko  potrafi wyróżnić wskazane cechy kart. Pokazuje kartonik z zakodowaną cechą, a dzieci wybierają odpowiednie karty.


  R. wybiera karty, a dzieci mają wskazać kartonik z odpowiednią cechą i ją nazwać.

 Dopiero kiedy  R. upewni się, że dzieci potrafią wyróżnić i nazwać cechy obrazków, może przystąpić do ćwiczeń w wyróżnianiu dwóch cech jednocześnie.   Ale przed kolejnym zadaniem zapraszam do zabawy ruchowej.

• Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała – Kwiatek rośnie.
  Dz, i R. siedzą  w siadzie skrzyżnym. Tułów pochylają do przodu, dłonie układają na podłodze. Na hasło Rodzica -" Kwiatek rośnie", dzieci powoli prostują tułów. Na hasło:" Kwiatek wyciąga się do słońca "– wyciągają ręce jak najwyżej. Na hasło: "Kwiatek więdnie", dzieci powoli wracają do pozycji wyjściowej. 




 • Segregowanie kart ze względu na dwie cechy równocześnie.

Wycięte wcześniej z wyprawki kartoniki z kwiatami (dla każdego dziecka).

 R. pokazuje jednocześnie dwa kartoniki z zakodowanymi cechami, np. małe ( mały ludzik), żółte (żółta plama).

Dzieci muszą wybrać karty przedstawiające: małe żółte kwiaty róży, pierwiosnka, tulipana.

   R. wybiera karty, np. małą czerwoną różę i dużą czerwoną różę.

Zadaniem dzieci jest wskazanie kartoników z cechami wspólnymi i ich nazwanie (czerwone kwiaty róży).

 Jeżeli dzieci nie będą miały kłopotów z tymi ćwiczeniami, można spróbować segregować karty ze względu na trzy cechy, np. żółte, duże kwiaty tulipana.


                 
Zajęcia 2. Ćwiczenia gimnastyczne 

    Dzisiaj   proponuję   zestaw z wykorzystaniem  gazet  , wiec do dzieła !. 

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH !!!



 Pomoce - gazety,   
    Rodzic  ćwiczy z dzieckiem
 • Stoimy w rozkroku, trzymając oburącz złożoną gazetę – w skłonie w przód wymachujemy  gazetą w tył i w przód. Po kilku ruchach prostujemy  się i potrząsamy gazetą w górze.
 • Wykonujemy  klęk podparty, dłonie mają na gazecie, skierowane palcami do wewnątrz – przy zgiętych w łokciach rękach opadają tułowiem w przód, dotkają gazety brodą i powracają do pozycji wyjściowej.
 • W leżeniu na brzuchu – unosimy  gazety trzymane za końce oburącz (ręce zgięte w łokciach, skierowane w bok) i przeglądamy się jak w lustrze
                                                           
 • Kładziemy  gazety na podłodze,   i przeskakujemy  przez nią bokiem z jednej strony na drugą,

. • Ugniatamy  gazety tak, aby powstały kulki (piłki) – rzucamy kulkami i chwytamy  je w miejscu, w chodzie, w biegu
- utrudnienie  można  wykonać  dodatkowe zadania, np.: przed chwytem wykonujemy klaśnięcie, dotykamy  ręką podłogi, robimy rękami młynek, wykonujemy obrót itp.

 • W leżeniu przodem – przetaczamy kulki z ręki do ręki, podrzucamy kulki oburącz, jednorącz
. • Maszerujemy z kulką na głowie  
•  Zabawa „Kangury”
  Poprawiamy  swoje kulki i wkładamy między kolana i   skaczemy obunóż skokiem kangura.  
• Ćwiczenia  uspokajające.
 Maszerujemy  we wspięciu na palcach, z kulką na głowie, i przechodzimy  do  siadu skrzyżnego.
 • W siadzie skrzyżnym – wykonujemy  skręty głową w prawo, w tył i w lewo, w tył. •  
 • W marszu, kulki trzymane w dłoni (prawej, lewej) – ćwiczenie oddechowe – wykonują wdech nosem i próbują zdmuchiwać kulki z dłoni.
• Czynności porządkowe: odkładamy   kulki na wyznaczone miejsce 
                                                


4. Praca plastyczna: 

Temat:  Zwierzątko leśne lub roślinka   z rolki po papierze toaletowym



  Dzisiaj   proponuję dzieciom pracę plastyczną na naszą tablicę wystawową na blogu.  Tym razem jest to zadanie dla wszystkich dzieci! Proszę o  przesłanie  prac do czwartku (24 kwietnia)  i w piątek pojawi się piękna wystawa.  Już jestem ciekawa wspaniałych dzieł !!!
A oto inspiracje

Jak zrobić motyla i autko z rolek po papierze toaletowym? - YouTube




Więcej pomysłów : 




To  wszystko w tej części. Do jutra!
-  Anna B.



Opracowano na podstawie przewodnika  metodycznego do pakietu " Nowe przygody Ady i Olka"

                 





Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Dziękuję za komentarz. Komentarz ukaże się po zatwierdzeniu przez admministratora.