wtorek, 31 marca 2020

Zadania o ptakach, cz.2-wtorek 31.03.2020r. podstawa programowa

Witam!  
Jeśli już  rozwiązaliście zadania matematyczne- propozycja poranna/ to teraz przechodzimy do kolejnych zajęć z zakresie rozwijania aktywności umysłowej.  Zadania na popołudnie. Zapraszam!

Zadanie1.Opowiadanie historyjki o wildze. Proszę zadać dzieciom pytania typu:Jak brzmi nazwa tego ptaka? Ile ptaków jest na pierwszym obrazku?, Policz jajka wilgi w gniazdku? Co się wydarzyło dalej, opowiedz; Spróbuj opowiedz własnymi słowami całą historyjkę itp.
- Rysowanie po śladzie drogi kukułki do gniazdka wilgi.Odpowiadanie na pytanie o gniazdo kukułki. -Karta pracy, cz.3s.63. - kto ma książeczkę, poniżej umieszczam historyjkę

Zadanie 2. Pokoloruj czajkę według wzoru. Przeczytaj z mamą  nazwy części jej ciała,
- Dorysuj tyle jajek, żeby w każdym polu było ich dziesięć
 Zadanie 3.
Zabawa Cicho-głośno- wyrabiająca szybka reakcję na zmiany w dynamice na tle piosenki "Wiosna w błękitnej sukience"

Wiosna w błękitnej sukience”

Wiosna w błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce.
Wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.
ref: Wiosna buja w obłokach,
wiosna płynie wysoko,
wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.
Potem z rozwianym warkoczem
niebem powoli gdzieś kroczy.
Wysyła promyki słońca
i wiersze pisze bez końca.
ref: Wiosna buja w obłokach…
Nocą się skrada z kotami,
chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.
ref: Wiosna buja w obłokach…

Dzieci maszerują w rytmie nagrania piosenki. Podczas przerwy w nagraniu dzieci wypowiadają refren piosenki "Wiosna buja w obłokach..." unoszą ręce do góry i kołyszą się od lewej ku prawej stronie. Zabawę powtarzamy 2-3razy lub więcej .

Zadanie 4. Uczymy się słów piosenki na pamięć.
  
         Do jutra! Teresa K.