Witam!
Jeśli już rozwiązaliście zadania matematyczne- propozycja poranna/ to teraz przechodzimy do kolejnych zajęć z zakresie rozwijania aktywności umysłowej. Zadania na popołudnie. Zapraszam!
Zadanie1.Opowiadanie historyjki o wildze. Proszę zadać dzieciom pytania typu:Jak brzmi nazwa tego ptaka? Ile ptaków jest na pierwszym obrazku?, Policz jajka wilgi w gniazdku? Co się wydarzyło dalej, opowiedz; Spróbuj opowiedz własnymi słowami całą historyjkę itp.
- Rysowanie po śladzie drogi kukułki do gniazdka wilgi.Odpowiadanie na pytanie o gniazdo kukułki. -Karta pracy, cz.3s.63. - kto ma książeczkę, poniżej umieszczam historyjkę
Zadanie 2. Pokoloruj czajkę według wzoru. Przeczytaj z mamą nazwy części jej ciała,
- Dorysuj tyle jajek, żeby w każdym polu było ich dziesięć
Zadanie 3.
Zabawa Cicho-głośno- wyrabiająca szybka reakcję na zmiany w dynamice na tle piosenki "Wiosna w błękitnej sukience"
Zabawa Cicho-głośno- wyrabiająca szybka reakcję na zmiany w dynamice na tle piosenki "Wiosna w błękitnej sukience"
Wiosna w błękitnej sukience”
Wiosna w
błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce.
Wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.
bierze krokusy na ręce.
Wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.
ref: Wiosna buja w obłokach,
wiosna płynie wysoko,
wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.
wiosna płynie wysoko,
wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.
Potem z rozwianym
warkoczem
niebem powoli gdzieś kroczy.
Wysyła promyki słońca
i wiersze pisze bez końca.
niebem powoli gdzieś kroczy.
Wysyła promyki słońca
i wiersze pisze bez końca.
ref: Wiosna buja w obłokach…
Nocą się skrada z
kotami,
chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.
chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.
ref: Wiosna buja w
obłokach…
Dzieci maszerują w rytmie nagrania piosenki. Podczas przerwy w nagraniu dzieci wypowiadają refren piosenki "Wiosna buja w obłokach..." unoszą ręce do góry i kołyszą się od lewej ku prawej stronie. Zabawę powtarzamy 2-3razy lub więcej .
Zadanie 4. Uczymy się słów piosenki na pamięć.
Do jutra! Teresa K.