wtorek, 31 marca 2020

Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji cz,1- wtorek 31.03.2020r,/ podstawa programowa


Wszyscy są? Witam Was – zaczynamy już czas !

Na dzisiejszych zajęciach dziecko  :
 • dodaje i odejmuje na konkretach w zakresie 10,
 • układa działania do podanych zadań, odczytuje je,
• aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych

 Zajęcia 1 – „ Ptaki”- Rozwiązywanie zadań tekstowych  metodą symulacji.

PRZYGOTOWANIE
  1)   Wszystkie dzieci przygotowują liczmany - 10 klocków 


  2)  6-latki   i chętne  5-latki    przygotowują z Rodzicami  kartoniki z  liczbami  i znakami matematycznymi


·          Trzeba /(w zależności od  dostępności):
      - wydrukować kartkę a następnie porozcinać
·         - ewentualnie  pociąć kartkę na 42 kwadratów i powpisywać  liczby i znaki w/g wzoru         ( jeśli  nie ma możliwości drukowania)
·           -  Dzieci, które maja  wyprawki  wypychają  liczby z karty;

Gotowe ? 

6- latki( i chętne 5- latki ) będą układać  liczmany,dodawać , odejmować  i układać działania matematyczne z wykorzystaniem kartoników  .
 Natomiast  5-latki  dokładają i   odbierają liczmany , za każdym razem przeliczają  i  podają  liczbę klocków.

Przebieg zajęć: 
 Każde dziecko wybiera sobie 10 klocków.
 Rodzic podaje zadania, a dzieci starają się je rozwiązać, dokładając klocki lub je odkładając.
 • Na drzewie siedziało 7 wróbli. (Dzieci układają przed sobą 7 klocków). Potem przyleciały jeszcze 3 wróble. (Dzieci dokładają jeszcze trzy klocki). Ile wróbli siedzi teraz na drzewie?

  5- latki  liczą klocki i podają ich liczbę, odpowiadając na pytanie. 

  6- latki  układają działanie : 7 + 3 = 10 i odpowiadają na pytanie.

• Na drzewie było 8 gołębi. (Dzieci układają przed sobą 8 klocków). Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały. (Odsuwają 8 klocków). Ile gołębi pozostało na drzewie?

  5-latki liczą pozostałe klocki i odpowiadają na pytanie.

 6- latki- układają działanie: 8 – 8 = 0 i odpowiadają na pytanie.  

W ten sposób bawimy się we wspólne układanie  podobnych zadań na dodawanie i odejmowanie / pomysły Dzieci ,  z pomocą   Rodziców w razie konieczności//

 Po  zajęciach kartoniki chowamy do koperty  do ponownego wykorzystania. Zapraszam wszystkich chętnych  do zabawy ruchowej  ,którą poznaliście już wczoraj:


  Zabawa na tle piosenki „  Bocian i żaby”.    – rozwijająca koordynację słuchowo-ruchową

Dziecko naśladuje lot bociana, kiedy słyszy piosenkę . Na przerwę w muzyce staje na jednej nodze / R.zatrzymuje odtwarzanie/, rękami „robi” dziób bociana i naśladuje jego głos: kle,kle,kle…. Kiedy usłyszy muzykę znów „lata”
 ( powtarzamy minimum  3 razy)

link do piosenki:




 Karty pracy/ przesłane drogą e- mailową

  - 5-latki - Kolorowanie jajek;
Książeczka -  Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 65. 

- 6-latki- Zapisywanie obliczeń do sytuacji przedstawionych na obrazkach. Czytanie zadań. Wykonywanie do nich ilustracji i zapisywanie obliczeń
 Książeczka  - Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 56–57.
 
 2.Zajęcia -Ćwiczenia gimnastyczne .
 Zapraszam do  inspirowania się  filmikiem.
Obejrzyjcie wspólnie  ćwiczenia i wybierzcie propozycje dla Waszego duetu . 
      


  Do zobaczenia i do widzenia . Do jutra! Anna B.