Wszyscy są? Witam Was –
zaczynamy już czas !
Na dzisiejszych zajęciach dziecko :
• dodaje i odejmuje na konkretach w zakresie
10,
• układa działania do podanych zadań, odczytuje
je,
• aktywnie uczestniczy w
ćwiczeniach gimnastycznych
Zajęcia 1 – „ Ptaki”- Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji.
PRZYGOTOWANIE
1) Wszystkie dzieci przygotowują liczmany - 10 klocków
2) 6-latki i chętne 5-latki przygotowują z Rodzicami kartoniki z liczbami i znakami matematycznymi
· Trzeba /(w zależności od dostępności):
- wydrukować
kartkę a następnie porozcinać
· - ewentualnie
pociąć kartkę na 42 kwadratów i powpisywać liczby i znaki w/g wzoru ( jeśli nie ma możliwości drukowania)
· - Dzieci,
które maja wyprawki wypychają liczby z karty;
Gotowe ?
6- latki( i
chętne 5- latki ) będą układać liczmany,dodawać
, odejmować i układać działania matematyczne
z wykorzystaniem kartoników .
Natomiast 5-latki dokładają i odbierają
liczmany , za każdym razem przeliczają i podają
liczbę klocków.
Przebieg zajęć:
Każde dziecko wybiera sobie 10 klocków.
Rodzic podaje zadania, a dzieci starają się je
rozwiązać, dokładając klocki lub je odkładając.
• Na drzewie siedziało 7 wróbli. (Dzieci
układają przed sobą 7 klocków). Potem przyleciały jeszcze 3 wróble. (Dzieci
dokładają jeszcze trzy klocki). Ile wróbli siedzi teraz na drzewie?
5- latki liczą klocki i podają ich liczbę, odpowiadając na pytanie.
6- latki układają
działanie : 7 + 3 = 10 i odpowiadają na pytanie.
• Na drzewie
było 8 gołębi. (Dzieci układają przed sobą 8 klocków). Przejeżdżający samochód
wystraszył je i wszystkie odleciały. (Odsuwają 8 klocków). Ile gołębi pozostało
na drzewie?
5-latki liczą pozostałe klocki i odpowiadają na pytanie.
6- latki- układają działanie: 8 – 8 = 0 i odpowiadają na pytanie.
W ten sposób
bawimy się we wspólne układanie
podobnych zadań na dodawanie i odejmowanie / pomysły Dzieci , z pomocą Rodziców w razie konieczności//
Po zajęciach kartoniki chowamy do koperty do ponownego wykorzystania. Zapraszam wszystkich chętnych do zabawy ruchowej ,którą poznaliście już wczoraj:
Zabawa na tle piosenki „ Bocian i żaby”. – rozwijająca
koordynację słuchowo-ruchową
Dziecko naśladuje lot bociana, kiedy słyszy piosenkę . Na przerwę
w muzyce staje na jednej nodze / R.zatrzymuje odtwarzanie/, rękami „robi” dziób
bociana i naśladuje jego głos: kle,kle,kle…. Kiedy usłyszy muzykę znów „lata”
( powtarzamy minimum 3 razy)
link do piosenki:
Karty pracy/ przesłane drogą e- mailową
- 5-latki - Kolorowanie jajek;
Książeczka - Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 65.
- 6-latki- Zapisywanie obliczeń do sytuacji
przedstawionych na obrazkach. Czytanie zadań. Wykonywanie do nich ilustracji i
zapisywanie obliczeń
Książeczka - Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s.
56–57.
2.Zajęcia -Ćwiczenia
gimnastyczne .
Zapraszam do inspirowania się filmikiem.
Obejrzyjcie wspólnie ćwiczenia i wybierzcie propozycje dla Waszego duetu .
Zapraszam do inspirowania się filmikiem.
Obejrzyjcie wspólnie ćwiczenia i wybierzcie propozycje dla Waszego duetu .