piątek, 27 marca 2020

Poszukiwanie oznak wiosny.cz.2 / realizacja podstawy programowej /piątek 27.03.20

 Dzień dobry!  Zapraszam do zajęć / zabaw o tematyce  wiosennej  . Myślę,że dostarczą one dużo radości i przyjemności rodzicom i dzieciom, a jednocześnie  będą rozwijaly wyobrażnię, uelastyczniały narządy oddechowe i wyzwalały wielozdaniowe wypowiedzi.
  • Zabawa - Marcowa pogoda
 Przygotowujemy stronę gazetę  lub kartkę  makulatury dla każdego uczestnika.  Następnie  wykonują następujące zadania: 
• spacerują z gazetami, wachlując się nimi – wieje lekki wiatr,
 • zwijają gazety i uderzają się nimi w różne części ciała – wieje mocny wiatr,
 • rozkładają gazety na podłodze, uderzają w nie palcami – pada deszcz,
 • rozrywają gazety na kawałki; robią to szybko i nerwowo – jest burza, 
• zbierają kawałki gazety, robią z nich kule – przyroda uspokaja się po burzy,
 • rzucają papierowe kule do kosza – powoli nadchodzi wiosna.

·         Ćwiczenia oddechowe – Delikatny wiatr i mocny wiatr./

 Przygotowanie- z papieru z poprzedniej zabawy forujemy kuleczki


       Dmuchanie na kuleczki uformowane z papieru. Lekki wiatr – delikatne wydmuchiwanie                     
       powietrza na kulki. Silny wiatr – silne wydmuchiwanie powietrza.

  •                      Zabawa słowna

      Dialog wiatru z wietrzykiem.  R. i dziecko wcielają się w role wiatru. Jedno jest delikatnym             wietrzykiem, drugie – silnym wiatrem. O czym mogą rozmawiać?


  •          Kreatywne rysowanie.

                  . Dziecko   rysuje chmurę. Przekształca ją tak, aby otrzymać obrazek znanego przedmiotu, zwierzęcia, znanej rośliny.

  • Zabawa słowna- Jaka jest wiosna? 
 R. cicho wypowiada kolejne litery alfabetu, a  dziecko w dowolnej chwili mówi: stop. Dziecko podaje określenie, jakie według nich pasuje do wiosny. Musi ono zaczynać się na głoskę, na której zatrzymał się R., np. k – wiosna jest kolorowa, p – wiosna jest pachnąca, s – wiosna jest słoneczna, r – wiosna jest radosna




  • Ćwiczenia w czytaniu / 6-latki   - utrwalenie /w wolnym czasie





        

  •   Karta pracy lub    zadanie w  kąsiążce  nr 3, str. 46






  • Ćwiczenia graficzne/ dzieci chętne  .karta pracy -str,13




   A   dodatkowo zapraszam Dzieci i rodziców do  obejrzenia filmiku , kóry przeniesie Was do wiosennego lasu;
https://dziendobry.tvn.pl/a/wiosna-w-lesie-przyroda-sie-nie-zatrzymala-ona-pedzi-swoim-rytmem

Pa,pa !!! - Anna B.


 Opracowano na podstawie przewodnika  metodycznego do pakietu " Nowe przygody Ady i Olka"

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Dziękuję za komentarz. Komentarz ukaże się po zatwierdzeniu przez admministratora.